Dnes je 22. 09. 2024
svátek má Darina

Publikace z České Lípy: Teaching teenagers

Ne každému z České Lípy se podaří vydat publikaci, která je nabízena v největším internetovém knihkupectví na světě.

V červenci 2011 byla Iveta Truhlářová, vyučující anglického jazyka na ZŠ Špičák, oslovena německým nakladatelstvím LAP – Lambert AcademicPublishing se sídlem v Saabruckenu, zda by měla zájem publikovat svou závěrečnou práci, kterou ukončila studium DVPP rozšiřující studium anglického jazyka – učitelství pro II. stupeňs, s odůvodněním, že na dané téma není vydáno velké množství knih.

„Ve skutečnosti články s radou, jak vyučovat pubescenty, lze v odborné anglosaské literatuře najít jen zřídka. Práci jsem drobně upravila, hlavně jsem české pasáže přeložila do angličtiny a vydání knihy nestálo nic v cestě,“ popisuje Iveta Truhlářová vznik materiálu. „V srpnu jsem obdržela balíček, jehož součástí bylo jedno vydání mé odborné příručky. Byla vytištěna jak ve Spojených státech, tak ve Spojeném království a pro zájemce je k dostání i v největším internetovém mezinárodním knihkupectví www.amazon.com.“

Stručný obsah knihy:

Práce se zabývá tématem strategie udržování kázně při výuce angličtiny na 2.stupni ZŠ. Je zaměřena především na problematiku stanovení pravidel chování při výuce, které vedou k udržování kázně. První část představuje problematiku adolescentů, jednak z pohledu historického vývoje, jednak z průzkumu mezi adolescenty a učiteli. Druhá část se zabývá teoretickým rozborem kázně při výuce. Na základě průzkumu nás seznamuje s tím, jaký by měl být či nebýt učitel pohledem svých žáků, nabízí nám pohled mezi současnou mládež, která je nazývána “rozmazlenou generací”, jež potřebuje jasně stanovená pravidla. Další teoretická část se zabývá přímo výukou adolescentů včetně podpory příjemné atmosféry ve třídě a pravidelné struktury vyučovací hodiny. Třetí, metodologická část, popisuje strategie, které vedou k udržování kázně při výuce angličtiny především vedení hodin, základní pravidla kázně, ale i promyšlený systém postihů při porušování kázně. Závěrečná kapitola třetí části navrhuje, jak řešit výchovné problémy při vyučování. Všechna tato pravidla vedoucí k udržování kázně jsou ověřena praktickými zkušenostmi během desetileté výuky adolescentů.